طراحی وب سایت

طراحی وب سایت ،فروشگاه اینترنتی ،سئو و بهینه سازی وب سایت

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت ،فروشگاه اینترنتی ،سئو و بهینه سازی وب سایت

معنی کپی رایت چیست ؟

معنی کپی رایت چیست؟

این به معنی آن است که هیچ شخصی حق تکثیر آن سی دی، جزوه،فیلم یا کتاب را بدون مجوز ناشر یا پدیدآورنده آن ندارد.

در صورتیکه حقوق مولف رعایت نشود، طراحی سایت شخص خطا کار تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد و امکان دارد مشکلات حقوقی بسیاری برای خودش ایجاد شود.
کپی غیر مجاز اصطلاحی برای پخش غیر مجاز رسانه‌های محافظت شده پدید آورندگان دیگر است و شامل کتاب‌ها، قطعات موسیقی، فیلم،عکس،متون علمی و ادبی، نقشه‌ها، بانک‌های اطلاعاتی و … می‌باشد. 

 

طراحی سایت  (حق تکثیر) در بردارنده پیمان برن برای حمایت از دارایی علمی، ادبی و هنری است. پیمان برن تاکنون بارها مورد تجدید نظر قرار گرفته و از سال ۱۹۶۷ مدیریت آن بر عهده سازمان جهانی حمایت از حقوق مایملک معنوی  (WIPO) قرار گرفته است.
 گسترش فناوری امکان کپی غیر‌مجاز را با کیفیت خوب برای اشخاص خاطی بوجود می‌آورد.

قانون کپی‌ رایت از چه زمانی آغاز می‌شود و چه موقع پایان می‌یابد؟
قانون کپی رایت از زمانی که اثری در شکلی ملموس به وجود بیاید، شامل آن اثر می‌شود. برای مثال، یک شاعر، اشعار خود را نوشته، نام خود را امضا کرده و با گذاشتن نشانه Copyright © در کنار آن تاکید می‌کند که نویسنده آن است. سپس نوشته‌هایش را در پاکتی گذاشته و به آدرس خودش پست می‌کند و این پاکت را در بسته نگه می‌دارد.
در واقع شاهد او تاریخ مهر پست بر پاکت است. حالا او با در دست داشتن این نامه، اثر خود را در دفتر کپی رایت کشورش به ثبت می‌رساند تا از هرگونه سوء استفاده حمایت شود. حتی اگر شخصی قبل از ثبت رسمی اثر از آن استفاده کند، او با در دست داشتن پاکت می‌تواند مالکیت خود را به اثبات برساند.

تاریخ انقضای کپی‌رایت، بر اساس پیمان برن، حداقل شامل طول حیات خالق آن و ۵۰ سال پس از مرگ او است. حق تکثیر پس از مرگ صاحب اثر به بازماندگان او انتقال داده می شود. کپی‌رایت در اینترنت یک نوع شایع از رعایت نکردن حقوق مالکیت فکری مربوط به اینترنت است.

اگر قرار باشد مطلبی روی شبکه اینترنت نیز قرار گیرد، باید بی کم و کاست،تغییر،تحریف و سانسور با کسب اجازه از صاحب اثر باشد و حقوق مادی اثر باید به صاحب آن پرداخت شود. در ضمن نام نویسنده و آدرس اینترنتی او باید به صورت لینکی فعال قرار گیرد.طراحی سایت  برخی از وبلاگ‌ها نیز با امکان دانلود فیلم‌ها و موسیقی‌های جدید که تازه به بازار عرضه شده‌اند، زیان‌های جبران‌ناپذیری به پدیدآورنده آنها وارد می‌کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.